در ساختمان پلاسکو بعد از شش روز آتش، قرآنی پیدا شد بدون آنکه در این حرارت زیاد آتش ، کوچکترین سوختگی  در اوراق مطهر آن وجود داشته باشد.

نکته مهم تر این است که این قرآن به صورت باز بوده و سوره مبارکه انفال را نشان میداده است.

 شاید پیام این کار که قرانی کاغذی نسوخته و سوره انفال باز بوده این است که آیه مبارکه  ۴۱ این سوره که آیه خمس است را گوشزد کند.


(( وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَىْ‌ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِى الْقُرْبَى‌ وَالْیَتَامَى‌ وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ إِن کُنتُمْ آمَنتُم بِاللَّهِ وَمَآ أَنزَلْنَا عَلَى‌ عَبْدِنَا یَوْمَ الْفُرْقَانِ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَ اللَّهُ عَلى‌ کُلِ‌ّ شَىْ‌ءٍ قَدِیرٌ))


ترجمه :بدانید که هر چه غنیمت گرفتید، همانا خمس (یک پنجم) آن براى خداوند و رسول خدا و خویشاوندان (او، اهل‌بیت‌علیهم السلام) و یتیمان و بینوایان و در راه‌ماندگان (از سادات) است، اگر به خداوند وآنچه بر بنده‌ى خود، روز جدایى (حقّ از باطل،) روز درگیرى دو گروه (با ایمان و بى‌ایمان در جنگ بدر) نازل کردیم، ایمان دارید و خداوند بر هر چیزى تواناست.


طبق روایات و به عقیده‌ى شیعه، غنیمت در این آیه شامل هرگونه در آمدى اعمّ از کسب و کار و تجارت مى‌شود. و نزول آیه در جنگ بدر، دلیل این نیست که خمس تنها در غنائم جنگى باشد و اگر هم مراد از غنیمت در آیه تنها غنائم جنگى باشد، باید گفت: یک مورد از خمس در این آیه آمده و موارد دیگر در روایات مطرح شده است.

خمس، در روایات نیز از اهمیّت ویژه‌اى برخودار است، از جمله این‌که هر کس خمس مالش را نپردازد، مالش حلال نمى‌شود و نمى‌تواند در آن تصرّف کند.


این معجزه قرآن را پخش کنید.